Skip links

Akademik Program

ODTÜ GVO Danışmanlığında Kemerburgaz Bilim Okulu

Akademik Program

Türkçe Dersi Programı

Ortaokul Türkçe dersi, öğrencilerin yaşam boyu kullanacakları anlama (okuma ve dinleme) ve anlatma (yazma ve konuşma) becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu becerilerle öğrencilerin hem bireysel hem de sosyal yönlerden kendilerini ifade etmeleri ve etkili iletişim kurmaları hedeflenir. Ders programı, Türkçe sevgisi ve bilinciyle okuma ve yazma kültürünü kazandırmaya odaklanır.

Temalara dayalı ve beceri odaklı hazırlanan ders kitapları ve planlar, bilgi, beceri ve tutum gelişimini bütüncül olarak ele alır. Çok çeşitli yazılı ve görsel materyaller, öğrencilerin temel dil becerilerinin yanı sıra üst düzey düşünme yeteneklerini de destekler. Dil bilgisi, yazım ve noktalama kazanımları ise metnin anlamını güçlendirecek şekilde yapılandırılmıştır.

Ortaokul Türkçe programımızla öğrencilerimiz;

  • Anlama (okuma/dinleme) ve anlatma (yazma/konuşma) becerilerini geliştirir,
  • Türkçeyi doğru, bilinçli ve özenli kullanır,
  • Okudukları ve dinledikleriyle söz varlıklarını zenginleştirir ve dil zevkini artırır,
  • Okuma ve yazma alışkanlığı kazanır,
  • Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde ifade eder,
  • Bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve yapılandırma becerileri edinir,
  • Basılı ve dijital kaynaklardan bilgiye erişip, sorgular ve kullanır,
  • Okuduklarını eleştirel bakışla değerlendirir ve sorgular,
  • Milli, manevi, ahlaki, tarihi, kültürel ve sosyal değerlere saygı duyar ve milli bilinci güçlendirir,
  • Türk ve dünya kültür ve sanat eserleri aracılığıyla estetik ve sanatsal değerleri fark eder ve benimser.

Matematik Programı

Matematik bilimi; sayı, şekil, uzay, büyüklük ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri inceleyerek bilgiyi işlemeyi, üretmeyi, tahminlerde bulunmayı ve bu dil aracılığıyla etkili problem çözmeyi amaçlar. Günümüzün hızla değişen dünyasında matematiği anlayan ve uygulayan bireyler, geleceği şekillendirmede daha geniş olanaklara sahip olmaktadır.

Matematik programımızla öğrencilerimizin;

  • Matematiksel düşüncelerini mantıklı ve tutarlı biçimde açıklayabilmeleri ve paylaşabilmeleri için matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilmeleri,
  • Matematiksel kavramları, sistemleri kavrayabilmeleri; bunlar arasında ilişkiler kurabilmeleri ve bu bilgi birikimini günlük yaşamda ve farklı öğrenme alanlarında etkin biçimde kullanabilmeleri,
  • Çeşitli problem çözme stratejileri geliştirebilmeleri ve bu stratejileri gerçek yaşam problemlerinde uygulayabilmeleri,
  • Sistemli, dikkatli, sabırlı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak araştırma yapma, bilgi üretme ve bilgiyi etkili kullanma becerilerini geliştirebilmeleri,
  • Matematiğin insan düşüncesinin gelişimindeki rolünü ve diğer disiplinlerdeki uygulamalarının önemini kavrayabilmeleri,
  • Matematik alanında veya diğer bilimsel disiplinlerde ileri eğitim alabilmek için gerekli temel bilgi ve becerileri edinmeleri

Sosyal Bilgiler Programı

Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin geçmişte yaşanmış olayları, önemli kişileri ve bu unsurların günümüz dünyasındaki etkilerini anlamalarını sağlar. Ayrıca, bireyin kendisine, ailesine, çevresindeki topluma, yasalara ve devlete karşı görev ve sorumluluklarını öğrenmesi; toplumsal çevresine etkili ve bilinçli biçimde uyum sağlaması hedeflenir.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Bilgiyi günlük yaşam olayları ve durumlarıyla ilişkilendirerek anlamlı ve işlevsel şekilde kullanmaları,
  • Matematiksel kavramları, sistemleri kavrayabilmeleri; bunlar arasında ilişkiler kurabilmeleri ve bu bilgi birikimini günlük yaşamda ve farklı öğrenme alanlarında etkin biçimde kullanabilmeleri,
  • Olayları araştırarak sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirmeleri ve problem çözme becerilerini artırmaları,
  • Analiz yapma, eleştirel düşünme, harita okuma ve tarihsel yorumlama gibi becerilerinin güçlenmesi,
  • Olayların neden ve sonuçlarını ezberlemek yerine, önceki ve sonraki gelişmeler arasında bağ kurmaları,
  • Genellemelere ulaşmaları ve kavramsal düşünme yeteneklerini geliştirmeleri,
  • Bir metindeki temel sorun, ana düşünce, görüş ve iddiaları belirleyebilmeleri,
  • Görüşlerini savunurken sağlam kanıtlar sunabilmeleri amaçlanmaktadır.

Fen Bilimleri Programı

Fen Bilimleri dersi; astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer bilimleri, çevre bilimleri ve fen-mühendislik-girişimcilik alanlarında temel bilgi ve beceriler kazandırarak öğrencilerin fen okuryazarı bireyler olarak yetişmesini amaçlar.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Doğadaki ve çevresindeki olaylara karşı ilgi ve merak duymalarını, karşılaştıkları sorunlara bilimsel araştırma yöntemleri ve fen-mühendislik uygulamalarıyla nasıl çözümler üretildiğini keşfetmelerini,
  • Matematiksel kavramları, sistemleri kavrayabilmeleri; bunlar arasında ilişkiler kurabilmeleri ve bu bilgi birikimini günlük yaşamda ve farklı öğrenme alanlarında etkin biçimde kullanabilmeleri,
  • Birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark etmelerini ve toplum, ekonomi ile doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı bilincini geliştirmelerini,
  • Günlük yaşamda karşılaştıkları sorunlarda sorumluluk almalarını ve bu sorunları fen bilgisi, bilimsel süreçler ve yaşam becerileri kullanarak çözmelerini,
  • Fen bilimleri alanında kariyer bilinci ve girişimcilik becerileri geliştirmelerini,
  • Evrensel, milli ve kültürel değerleri ile bilimsel etik ilkelerini benimsemelerini,
  • Fen bilimlerini matematik, teknoloji ve mühendislikle entegre ederek disiplinlerarası bakış açısı kazanmalarını, buluş ve inovasyon yapabilme becerisine ulaşmalarını ve edindikleri bilgi ve becerilerle somut ürünler ortaya koymalarını hedeflemekteyiz.

Bilişim Teknolojileri Programı

Bilişim Teknolojileri, bilgiye erişim, bilgi üretimi ve paylaşımında temel bir araç olarak; teknolojideki yenilikleri takip edebilme, teknolojiyi bilinçli kullanma, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirme açısından eğitimde kritik bir yer tutar. Okulumuzda, öğrencilerimizin bilgi ve iletişim teknolojilerinin günlük yaşam ve küresel dünyadaki önemini fark etmeleri; teknolojiyi pasif tüketici değil, etkin üretici ve uygulayıcı olarak kullanmaları temel hedefimizdir.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Dijital vatandaşlık bilincine sahip, teknoloji kavramları, sistemleri ve süreçlerini derinlemesine anlayan bireyler olmaları,
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini amaçlarına uygun, etkili ve sorumlu bir şekilde kullanmaları,
  • İnternet tabanlı eğitim uygulamalarına güvenli erişim sağlamaları, bu kaynakları araştırma ve öğrenme süreçlerinde etkin kullanmaları,
  • Analitik düşünme, problem çözme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerini edinip geliştirmeleri,
  • İş birliğine dayalı çalışma becerileri kazanarak, bilişim teknolojilerini disiplinlerarası projelerde etkili biçimde kullanmaları,
  • Gizlilik, etik ve güvenlik ilkelerinin önemini kavramaları,
  • Algoritma kavramını hem şematik hem de metinsel olarak ifade edebilmeleri ve işlem basamaklarının düzeninin önemini anlamaları,
  • Problemleri tanımlayarak, uygun programlama yaklaşımlarını seçebilmeleri,
  • Günlük yaşamdan örnekler alarak yenilikçi ve özgün çözümler üreten, yaratıcı projeler geliştirmeleri,
  • Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla sürekli gelişim ve yenilik peşinde olmaları hedeflenmektedir.

Beden Eğitimi ve Spor Programı

Programımızın temel amacı, öğrencilerin ilkokulda edindikleri hareket becerilerini temel alarak; hayatları boyunca kullanacakları aktif ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları, kavramları ve stratejileri kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öz yönetim, sosyal beceriler ve düşünme becerileri gibi kişisel gelişim alanlarında da destekleyerek, öğrencileri bir sonraki öğrenim düzeyine hazırlamaktır.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Çeşitli fiziksel etkinlikler ve spor branşlarına özgü hareket becerilerini geliştirmeleri,
  • Hareket kavramları, ilkeleri, stratejileri ve taktiklerini farklı fiziksel etkinlik ve spor dallarında uygulamaları,
  • Sağlıklı yaşam ile ilgili temel fiziksel etkinlik ve spor kavramları ile ilkelerini kavrayarak açıklayabilmeleri,
  • Sağlıklarını korumak ve geliştirmek amacıyla düzenli olarak fiziksel etkinlik ve spora katılmaları,
  • Beden Eğitimi ve Spor dersinin kültürel birikim ve değerlerini anlamaları,
  • Öz yönetim, iletişim, iş birliği, sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerini; adil oyun (fair play) bilincini; doğaya duyarlı olma ve farklılıklara saygı gösterme tutumlarını geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Görsel Sanatlar Programı

Kemerburgaz Bilim Okulu’nda sanat eğitimi, bireyin çok yönlü gelişimini destekleyen temel bir öğrenme alanı olarak görülür. Sanatla anlam kurabilen bireyler; estetik duyarlılığı yüksek, kültürel değerlere saygılı, eleştirel düşünebilen ve yaratıcı çözümler üretebilen bireylerdir. Görsel sanatlar eğitimi, öğrencilerin dünyayı farklı perspektiflerle algılamalarını sağlar; etik değerleri içselleştirmelerine, bireysel ifade biçimleri geliştirmelerine ve kültürel çeşitliliğe duyarlı bir bakış açısı kazanmalarına katkı sunar. Sanat, bilim ve teknolojiyle birlikte çağdaş bireylerin yetişmesinde vazgeçilmez bir bileşendir.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Görsel okuryazarlık, algı ve estetik duyarlılık geliştirmeleri,
  • Görsel sanatlara ilişkin temel kavram, teknik ve uygulamalarda bilgi ve beceri kazanmaları,
  • Sanatla ilgili fikir ve yorumları tartışma ortamlarında özgün biçimde ifade etmeleri,
  • Sanatın doğası, kökeni ve değeri üzerine düşünmeleri ve sorgulayıcı bir yaklaşım geliştirmeleri,
  • Güncel sanat eserleri, kültür-sanat nesneleri ve tasarımları bilinçli biçimde takip etmeleri,
  • Kendi kültürel miraslarını tanımaları ve diğer kültürlere ait görsel ifade biçimlerini anlayıp saygı duymaları,
  • Sanat üretim süreçlerinde malzeme, teknik, bilgi ve teknolojiyi yaratıcı ve güvenli şekilde kullanmaları,
  • Görsel sanatları farklı disiplinlerle ilişkilendirerek çok yönlü bakış açıları kazanmaları,
  • Sanatla ilgili alanlarda etik davranışlar sergilemeleri,
  • Sanat ve tasarım alanındaki meslek gruplarını tanımaları,
  • Görsel sanatlara karşı istekli, üretken ve öğrenmeye açık bireyler olarak yetişmeleri
    amaçlanmaktadır.

Müzik Programı

Kemerburgaz Bilim Okulu’nda müzik eğitimi, öğrencilerin estetik duyarlılık geliştirmelerini, bireysel ve toplu müzik yapma becerilerini edinmelerini ve kültürel zenginlikleri tanımalarını amaçlayan bütünsel bir yaklaşımla yapılandırılmıştır. Müzik, yalnızca bir sanat dalı değil; aynı zamanda bireyin bilişsel, duyuşsal ve toplumsal gelişimine katkı sağlayan evrensel bir dildir. Öğrencilerimizin müzik yoluyla kendilerini ifade edebilmeleri, yaratıcı potansiyellerini ortaya koymaları ve farklı kültürel öğelere açık, duyarlı bireyler olmaları hedeflenir.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Müziğin birey ve toplum hayatındaki yerini ve kültürel işlevini kavramaları,
  • Müzik etkinlikleri yoluyla zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimlerine katkı sağlamaları,
  • Bireysel ve toplu çalma-söyleme uygulamalarıyla iş birliği, uyum ve ritim duygularını geliştirmeleri,
  • Müzikle yaşantılarını zenginleştirmeleri ve müziği yaşamlarının doğal bir parçası hâline getirmeleri,
  • Ulusal müzik kültürünü tanımaları ve bu kültürel birikimi küresel müzik kültürüyle bağdaştırabilmeleri,
  • Yaratıcılıklarını ve müzikal yeteneklerini özgün müzik çalışmalarıyla geliştirmeleri,
  • Müzik aracılığıyla duygu, düşünce ve deneyimlerini ifade edebilmeleri,
  • Yerel, ulusal ve uluslararası müzik türlerini tanıyarak farklı kültürlerin müzikal zenginliğini takdir etmeleri amaçlanmaktadır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi; öğrencilerin yaşadıkları toplumun dinî ve kültürel mirasını tanımalarını, farklı inanç sistemlerini anlamalarını ve ahlaki değerleri içselleştirmelerini amaçlayan çok yönlü bir öğrenme alanı olarak yapılandırılmıştır. Bu ders, bireysel vicdan gelişimini desteklerken; toplumsal yaşamda saygı, sorumluluk ve birlikte yaşama kültürünün de güçlenmesine katkı sunar. Programımız, Atatürk ilke ve değerlerine bağlı, düşünsel açıdan açık, etik duyarlılığı yüksek bireyler yetiştirme hedefiyle örtüşmektedir.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Ahlaki değerlere dayalı, iyi, erdemli ve sorumlu bireyler olarak yetişmeleri,
  • Dinin birey ve toplum hayatındaki kültürel, sosyal ve tarihsel etkilerini kavrayabilmeleri,
  • Farklı inançlara, geleneklere ve kültürlere karşı saygılı, empati temelli bir yaklaşım geliştirmeleri,
  • Tarihsel olayları dinî bağlamlarıyla birlikte anlamlandırarak neden-sonuç ilişkileri kurabilmeleri ve ezberci değil, anlamaya dayalı bir bakış açısı geliştirmeleri, hedeflenmektedir.

Bu ders ile öğrencilerimizin, hem kendi kültürel köklerini tanımaları hem de çok kültürlü bir dünyada barış içinde yaşamaya katkı sunacak etik ve evrensel değerlerle donanmaları amaçlanmaktadır.

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini, Atatürk’ün düşünce sistemini ve çağdaşlaşma hamlelerini tarihsel bağlamı içinde kavramalarını amaçlayan bir öğretim alanıdır. Bu ders, öğrencilerde tarih bilinci oluşturmanın yanı sıra, demokratik vatandaşlık, toplumsal sorumluluk ve özgür düşünce gibi temel değerleri de geliştirmeyi hedefler.

Programımızla öğrencilerimizin;

  • Türk Kurtuluş Savaşı’nın ve Cumhuriyet’in kuruluş sürecinin tarihsel gelişimini neden-sonuç ilişkisi içinde kavramaları,
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının tarihsel arka planını, günümüzle bağlantı kurarak değerlendirebilmeleri,
  • Milli egemenlik, bağımsızlık ve çağdaşlaşma kavramlarını içselleştirmeleri,
  • Tarihi olaylara eleştirel bakış açısıyla yaklaşabilmeleri,
  • Türkiye’nin iç ve dış politikasındaki temel dönüm noktalarını anlayabilmeleri,
  • Farklı görüşlere saygılı, araştıran, sorgulayan ve demokratik değerleri benimsemiş bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır.

Bu ders, öğrencilerin sadece geçmişi öğrenmeleri değil, aynı zamanda bugünü anlamlandırmaları ve geleceğe bilinçle yön verebilmeleri için bir zemin hazırlar.

Bu web sitesi web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.