ODTÜ GVO Danışmanlığında Kemerburgaz Bilim Okulu

Dersler ve Program
Türkçe Dersi
Türkçe dersinde, öğrencilerin yaşamları boyunca kullanabilecekleri dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini kazanmaları hedeflenir. Bu becerilerin yanı sıra, zihinsel yetkinliklerini geliştirmeleri de amaçlanır. Türkçe dersleri; öğrencilerin kendilerini bireysel ve sosyal yönden geliştirmelerini, etkili iletişim kurmalarını, okuma ve yazma alışkanlığı edinmelerini destekleyen etkinliklerle yapılandırılmıştır.
Uygulanan etkinlikler yoluyla; anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, analiz, sentez ve değerlendirme gibi zihinsel becerilerin gelişimi hedeflenir.
Tüm sınıf düzeylerinde, öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerine uygun olarak;
Okuma, dinleme ve izleme çalışmalarında öğrencilerin:
- Anahtar fikir ve detayları ayırt etmeleri,
- Metnin yapısına dair çıkarımlar yapmaları,
- Metinden edindikleri bilgi ve düşüncelerle kendi fikirlerini birleştirmeleri,
- Farklı metin türlerini amaçları doğrultusunda yorumlamaları beklenir.
Konuşma çalışmalarında öğrencilerin:
- Duygu, düşünce, gözlem, hayal ve isteklerini ana dilin kurallarına uygun, doğru ve etkili biçimde ifade etmeleri,
- Tartışmalara belirli fikirleri temel alarak katılmaları,
- Kendilerini açık ve ikna edici bir şekilde ifade etmeleri,
- Bilgi ve düşüncelerini sözlü olarak paylaşmaları beklenir.
Yazma çalışmalarında öğrencilerin:
- Duygu, düşünce ve hayallerini yazılı olarak, ana dilin kurallarına uygun biçimde doğru, açık ve etkili şekilde ifade etmeleri beklenir.
Hayat Bilgisi
- Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, ilkokul çağındaki öğrencilere birey, toplum ve doğa ekseninde temel bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı amaçlar.
- Bu ders kapsamında; öğrencilerin karar verme, kişisel bakım, kuralları tanıma ve onlara uyma, kendini tanıma, doğayı sevme, kaynakları bilinçli kullanma, sorun çözme gibi temel yaşam becerilerini geliştirmeleri ve bu bilgileri beceriye dönüştürebilmeleri hedeflenir.
- Amacımız; toplumsal kuralları öğrenen ve uygulayan, kendi haklarına sahip çıkan ve başkalarının haklarına saygı duyan, çevresine karşı duyarlı ve sorumluluk sahibi, özgüveni yüksek, araştıran, yaratıcı ve evrensel düşünebilen bireyler yetiştirmeye rehberlik etmektir.
Matematik
Matematik öğretim yaklaşımımız, “Her çocuk matematiği öğrenebilir” ilkesine dayanır.
Bu doğrultuda:
- Öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözeterek farklı öğrenme ve öğretme stratejileriyle kalıcı öğrenme ortamları sunar,
- Matematiksel becerilerini ve problem çözme stratejilerini keşfetmelerini sağlayarak matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmeyi hedefler,
- Matematik Laboratuvarı dersleriyle soyut kavramların somut materyallerle pekiştirilmesini sağlar,
- İnteraktif etkinlikler, akıllı tahta uygulamaları ve web 2.0 araçlarının derslere entegrasyonu sayesinde sadece matematiksel değil, bilimsel ve teknolojik yeterlilik kazandırmayı amaçlar.
Bu yaklaşımla, öğrencilerimizin:
- Matematiksel kavramları tanıyan ve uygulayabilen,
- Akıl yürütme, tahmin etme, karşılaştırma, araştırma ve problem çözme becerileri gelişmiş,
- Matematiği hem kendi içinde hem de farklı disiplinler ve günlük yaşamla ilişkilendirebilen,
- Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmiş bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgiler dersi ile öğrencilerimizin şu bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenmektedir:
- Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsemek ve hayata geçirmek; demokratik değerlere sahip çıkmak,
- Tarihsel, kültürel ve toplumsal katılımı destekleyen unsurlara değer vermek,
- Bilimsel düşünmeye açık olmak; insan haklarına saygı göstermek; dayanışma, yardımlaşma ve iş birliği içinde çalışabilmek,
- Türkiye ve dünya ile ilgili gelişmeleri analiz edebilmek; olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurabilmek,
- Farklı zamanlara ve ortamlara uyum sağlama becerilerini geliştirmek,
- Kültürel ve sanatsal değerleri, kişilik gelişimi ve toplumsallaşmanın bir parçası olarak görmek,
- Toplumuna karşı sorumlu ve yararlı bireyler olarak yetişmek.
Fen Bilimleri
Fen Bilimleri dersi, tüm bireylerin fen okuryazarı olarak yetişmesini hedefler. Bu doğrultuda öğrencilerimizin şu kazanımları edinmesi amaçlanır:
- Fen bilimleriyle ilgili temel bilgileri öğrenmek,
- Bilimsel süreç becerilerini kazanmak ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimsemek,
- Birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi kavramak,
- Günlük yaşam problemlerinde fen bilgisi, bilimsel süreç becerileri ve yaşam becerilerini kullanmak,
- Fenle ilgili kariyer bilinci ve girişimcilik becerileri geliştirmek,
- Bilimsel bilginin nasıl üretildiğini, süreçlerini ve yeni araştırmalarda nasıl kullanıldığını anlamak,
- Doğaya ve çevresindeki olaylara ilgi ve merak duymak; bu konularda olumlu tutum geliştirmek,
- Sosyobilimsel konularla muhakeme gücü, bilimsel düşünme alışkanlıkları ve karar verme becerileri geliştirmek,
- Evrensel ahlak ilkeleriyle birlikte, millî ve kültürel değerleri ve bilimsel etik ilkelerini benimsemek.
Beden Eğitimi ve Oyun
Beden Eğitimi ve Oyun Dersi; “hareket yetkinliği” ve “aktif, sağlıklı yaşam” olmak üzere iki ana öğrenme alanı üzerine yapılandırılmıştır.
- Bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve toplumsal gelişimlerine katkı sağlamak,
- Yaşam boyu fiziksel etkinliklere aktif katılım becerisi kazanmak,
- Temel hareket becerileriyle kendine güven duyan bireyler olmaları,
- Yardımlaşma, adil oyun, dürüstlük, iş birliği, takım ruhu ve liderlik gibi değerlere sahip olmaları hedeflenmiştir.
Bilişim Teknolojileri
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi’nin temel hedefleri:
- Öğrencilerin yalnızca bilgi ve teknolojiyi tüketen değil, üreten bireyler olmaları,
- Bilişim araçlarını amacına uygun, doğru ve etkili biçimde kullanabilmeleri,
- Birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi kavramak,
- Teknolojinin bir amaç değil, bir araç olduğunu kavrayan bilişim okuryazarı bireyler olmaları,
- Teknolojiyi sorumlu, bilinçli ve etik şekilde kullanan dijital vatandaşlar olmaları,
- Problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerileri geliştirmeleri,
- Teknolojiyi kullanarak küresel sorunlara çözüm geliştirebilmeleri,
- Teknoloji ve internetin iletişim, araştırma ve iş birliği süreçlerindeki önemini bilen dünya vatandaşları olmalarıdır.