Skip links

Program Akışı

ODTÜ GVO Danışmanlığında Kemerburgaz Bilim Okulu

Program Akışı

Bilişsel ve Dil Gelişimi

Çocuklarımızın zihinsel ve dil yeteneklerini geliştirmek ve genişletmek amacıyla çeşitli etkinlikler ve programlar düzenlenmektedir.

Bilişsel gelişimi desteklemek amacıyla, sorunlara çözümleme, mantıksal anlatım, dikkat ve dağılım gibi gelişimin gelişimini gösteren etkinlikler sunulmaktadır. Oyunlar, bulmacalar, görseller ve deneysel deneyler gibi çalışmalarla çocukların düşünmeleri güçlendirilmektedir.

Dil gelişimini desteklemek için ise, zengin kelime dağarcığı geliştirme, dil yeteneklerinin geliştirilmesi ve iletişim özelliklerinin arttırılması amacıyla özel etkinlikler ve oyunlar düzenlenmektedir. Öykü okuma, şarkı söyleme, drama etkinlikleri gibi dil özelliklerini destekleyen faaliyetler ile çocukların dil gelişimleri desteklenmektedir.

Fiziksel Gelişim ve Öz Denetim

Çocuklarımızın sağlıklı bireyler olarak gelişmeleri için fiziksel gelişimlerini destekleyen zengin bir öğrenme ortamı sunuyoruz. Günlük programımızda yer alan hareket temelli etkinlikler, denge, koordinasyon, kas gücü ve motor becerilerin gelişimini hedeflerken aynı zamanda çocukların enerjilerini sağlıklı yollarla ifade etmelerine olanak tanır.

Çocukların kendi davranışlarını yönetebilmeleri, duygularını tanımaları, karar verebilmeleri ve sorumluluk alabilmeleri için öz yönetim becerilerini geliştirici çalışmalara büyük önem
veriyoruz. Rutinler, grup çalışmaları, duygularla başa çıkma etkinlikleri ve rehberlik destekleri ile çocukların bağımsızlıklarını kazanmalarını ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlıyoruz. Her çocuğun bireysel gelişim hızına saygı duyarak, hem bedensel hem de duygusal olarak dengeli ve güçlü bireyler yetişmesini hedefliyoruz.

Okuma Yazmaya Hazırlık

Okuma yazmaya hazırlık süreci, çocuklarımızın ilkokula geçişte kendilerini hazır ve özgüvenli hissetmeleri açısından büyük önem taşır. Bu süreç, çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak yapılandırılmış etkinliklerle desteklenir.

Çizgi çalışmaları, dikkat geliştirme etkinlikleri, görsel ve işitsel algı çalışmaları, ses farkındalığı (fonolojik farkındalık) etkinlikleri gibi içeriklerle çocukların el-göz koordinasyonu, ince motor becerileri, dil gelişimi ve odaklanma süreleri desteklenir. Bu çalışmalar, çocukların okuma ve yazmayı öğrenmeye temel oluşturan zihinsel ve fiziksel becerilerini güçlendirir.

Hazırlık çalışmalarımızda oyun temelli yaklaşımlar kullanılır; böylece çocuklar öğrenirken keyif alır, merak eder ve sürece aktif olarak katılır. Amacımız, her çocuğun kendi hızında ve kendi öğrenme tarzında gelişmesini sağlayarak, ilkokula hazır ve istekli bireyler olarak ilerlemelerine destek olmaktır.

Matematik Eğitimi

Matematik eğitimi, çocukların günlük yaşamla ilişki kurarak mantıksal düşünme, problem çözme ve sayısal farkındalık becerilerini geliştirmeleri amacıyla planlanır. Matematik, yalnızca sayıların öğrenildiği bir alan değil, aynı zamanda çocukların düşünme biçimini şekillendiren bir süreçtir.

Eğitim programımızda; sınıflama, karşılaştırma, örüntü oluşturma, sayma, ölçme ve temel geometrik kavramlar gibi içerikler, çocukların gelişim düzeylerine uygun, oyun temelli ve keşfetmeye açık etkinliklerle sunulur.

Günlük rutinler, matematiği doğal bir şekilde öğrenme fırsatı yaratır: takvim çalışmaları, masa oyunları, bloklarla inşa etme etkinlikleri gibi aktivitelerle çocuklar, farkında olmadan matematiksel düşünmeyi içselleştirir. Amacımız, çocukların matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerini, anlamlandırarak öğrenmelerini ve ilerleyen yıllarda kullanabilecekleri güçlü bir temel oluşturmalarını sağlamaktır.

Türkçe Dil Etkinlikleri

Türkçe eğitimi, çocukların dil gelişimini desteklemek, kendilerini sözlü ve yazılı olarak etkili şekilde ifade edebilmelerini sağlamak amacıyla yapılandırılmıştır.

Eğitim programımızda; kelime dağarcığını zenginleştirme, dinleme-anlama, konuşma, hikâye oluşturma ve görsel okuma gibi çalışmalara yer verilir. Etkileşimli kitap okuma saatleri, dramatizasyon, kukla çalışmaları, hikâye tamamlama etkinlikleri ve grup sohbetleri sayesinde çocuklar dili aktif olarak kullanır, dinleme ve anlatma becerilerini geliştirir. Ayrıca çocukların harfleri tanımaya, sesleri ayırt etmeye ve sözcük bilinci kazanmaya başladığı bu dönemde, okuma-yazma farkındalığını destekleyen etkinliklerle ilkokula güçlü bir hazırlık süreci yürütülür.

Amacımız, çocukların Türkçeyi doğru, akıcı ve yaratıcı bir şekilde kullanmalarını sağlamak; dili sevmelerini, dinleme ve anlatma becerileriyle güçlü iletişim kurabilmelerini desteklemektir.

Fen Bilimleri Etkinlikleri

Fen Bilimleri eğitimi, çocukların doğayı tanımaları, merak etmeleri, keşfetmeleri ve sorgulama becerilerini geliştirmeleri amacıyla tasarlanmıştır.

“Neden? Nasıl?” sorularını sormaya teşvik ettiğimiz bu süreçte, çocuklar bilimin eğlenceli ve öğrenilebilir bir alan olduğunu deneyimleyerek keşfederler.

Eğitim yaklaşımımızda; gözlem yapma, tahminlerde bulunma, deney tasarlama, verileri karşılaştırma ve sonuç çıkarma gibi temel bilimsel süreç becerileri öne çıkar. Doğa gezileri, deneyler, basit gözlem çalışmaları ve proje tabanlı etkinliklerle çocuklar çevrelerini bilimsel bir bakış açısıyla incelemeye başlar. Amacımız, çocukların bilime karşı olumlu tutum geliştirmelerini, merak duygularını yitirmeden araştıran ve sorgulayan bireyler olarak büyümelerini sağlamaktır.

İngilizce Eğitimi

İngilizce öğretimi, çocukların dili doğal bir şekilde öğrenmelerini hedefleyen, etkileşimli ve oyun temelli bir programla yürütülmektedir. Erken yaşta yabancı dil eğitimi, çocukların dinleme, anlama ve iletişim kurma becerilerini çok yönlü destekler.

İngilizce öğretimimiz, günlük rutinlere entegre edilmiş şekilde, şarkılar, hikâyeler, dramatizasyon, sanat etkinlikleri ve oyunlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Böylece çocuklar dili sadece derslerde değil, günün her anında yaşayarak öğrenirler.

Programımızda “anlamlı ve kalıcı öğrenme” hedeflenir; çocukların kelime bilgisi gelişirken aynı zamanda dili kullanma özgüveni de artar. İletişim kurmaya teşvik edilen çocuklar, ikinci dili öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.

Amacımız, çocukların İngilizceyi severek öğrenmeleri, farklı bir dilde kendilerini ifade etme konusunda cesaret kazanmaları ve çok kültürlü bir bakış açısı geliştirmeleridir.

100 Gün Etkinlikleri

Öğrencilerimizin okula başladıkları ilk günden itibaren geçirdikleri zamanı fark etmeleri ve başarılarını kutlamaları için her yıl “100 Gün Etkinlikleri” düzenliyoruz.

Bu özel günde, çocuklarımızın okulda geçirdikleri 100 günü; sayma, sıralama, grup çalışmaları, sanat etkinlikleri, matematik ve dil çalışmaları ile eğlenceli ve öğretici bir şekilde kutluyoruz. Her etkinlik, çocukların zaman kavramını anlamalarına, sayı farkındalıklarını geliştirmelerine ve birlikte başarmanın mutluluğunu yaşamalarına katkı sağlar.

Kostümler, sergiler, oyunlar, sınıf içi projeler ve aile katılımlı aktivitelerle zenginleştirilen 100. gün kutlaması, öğrencilerimiz için unutulmaz bir öğrenme deneyimi sunar. Bu anlamlı gün, çocuklarımıza hem geride bıraktıkları süreci değerlendirme hem de öğrenmeye olan sevgilerini pekiştirme fırsatı sunuyor.

Küresel Vatandaşlık Eğitimi

Öğrencilerimize farklı kültürlere saygı duymayı, doğayı ve çevreyi korumayı, eşitlik ve adalet gibi evrensel değerleri tanımayı öğretmeyi amaçlar.

Bu eğitim sürecinde çocuklar; empati, hoşgörü, paylaşma, iş birliği ve sorumluluk gibi kavramlarla tanışır. Farklılıklara saygı duymayı, ortak yaşama kültürünü benimsemeyi ve dünyaya katkı sunan bireyler olmayı öğrenirler. Etkinliklerimizde; geri dönüşüm projeleri, doğa etkinlikleri, sosyal sorumluluk çalışmaları, kültürel paylaşımlar ve küresel temalı hikâyelerle çocuklarımızın dünya ile bağ kurmalarını destekliyoruz.

Amacımız; çocuklarımızın küçük yaşta dünyaya açık, duyarlı, bilinçli ve etkili bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onlara barışçıl bir toplumun temellerini atacak değerleri kazandırmaktır.

Küresel Vatandaşlık Eğitimi

Öğrencilerimize farklı kültürlere saygı duymayı, doğayı ve çevreyi korumayı, eşitlik ve adalet gibi evrensel değerleri tanımayı öğretmeyi amaçlar.

Bu eğitim sürecinde çocuklar; empati, hoşgörü, paylaşma, iş birliği ve sorumluluk gibi kavramlarla tanışır. Farklılıklara saygı duymayı, ortak yaşama kültürünü benimsemeyi ve dünyaya katkı sunan bireyler olmayı öğrenirler. Etkinliklerimizde; geri dönüşüm projeleri, doğa etkinlikleri, sosyal sorumluluk çalışmaları, kültürel paylaşımlar ve küresel temalı hikâyelerle çocuklarımızın dünya ile bağ kurmalarını destekliyoruz.

Amacımız; çocuklarımızın küçük yaşta dünyaya açık, duyarlı, bilinçli ve etkili bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onlara barışçıl bir toplumun temellerini atacak değerleri kazandırmaktır.

Sayı Hissi Etkinlikleri

Sayıları tanıma, sayma, karşılaştırma, sıralama ve gruplama gibi becerileri oyun yoluyla kazanır. Günlük yaşamdan örneklerle desteklenen sayısal aktiviteler, çocukların sayı kavramını somutlaştırmalarına yardımcı olur ve matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlar

Renkli materyaller, bloklar, sayma kartları ve interaktif oyunlar ile çocuklarımız, sayıların anlamını keşfederken aynı zamanda problem çözme ve mantıksal düşünme yeteneklerini de geliştirir.

Amacımız, her çocuğun kendi hızında sayı hissini geliştirmesi ve matematik öğrenimine sağlam bir temel atmasıdır.

Birlikte Düşünelim Hissi

Anaokulumuzda “Birlikte Düşünelim” etkinlikleri, çocuklarımızın yaratıcı düşünme, problem çözme ve iş birliği yapma becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Bu etkinliklerde çocuklar, farklı fikirleri paylaşarak, tartışarak ve ortak çözümler üreterek düşünme süreçlerini zenginleştirirler.

Oyun, drama, grup çalışmaları ve açık uçlu sorularla desteklenen bu süreç, çocukların özgüvenlerini artırır ve empati kurma yeteneklerini güçlendirir. Her çocuğun fikrinin değerli olduğu ortamda, birlikte düşünmenin ve karar vermenin gücünü keşfederler.

“Birlikte Düşünelim” etkinlikleri, çocuklarımızın sosyal becerilerini geliştirirken aynı zamanda farklı bakış açılarına saygı duymayı ve hoşgörüyü öğrenmelerini sağlar.

Serbest Zaman Etkinlikler

Bu etkinlikler sırasında çocuklar; sanat köşesi, kitap alanı, blok merkezi, oyun mutfağı, masa oyunları gibi çeşitli öğrenme merkezlerinde diledikleri şekilde vakit geçirir. Serbest zaman, çocukların bağımsız karar verme, kendini ifade etme, sosyal ilişkiler kurma ve öz denetim becerilerini geliştirme açısından önemli bir fırsat sunar.

Aynı zamanda öğretmenler için de çocukların ilgi alanlarını gözlemleme ve bireysel gelişimlerini destekleme açısından zengin bir ortam yaratır. Oyun temelli öğrenmenin merkezinde yer alan serbest zaman etkinlikleri, çocukların hem eğlenip hem de öğrenebildikleri değerli bir süreçtir.

Okul Dışarda Günü

Çocukların doğayla bağ kurmalarını, açık havada öğrenme deneyimleri yaşamalarını ve oyun yoluyla keşfetmelerini önemsiyoruz. Bu amaçla her yıl katıldığımız “Okul Dışarda Günü”, öğrenmenin sadece sınıf duvarlarıyla sınırlı olmadığını gösteren özel bir gündür.

Bu özel günde çocuklarımız; doğa yürüyüşleri, açık hava sanat etkinlikleri, doğal malzemelerle oyunlar, grup çalışmaları ve serbest keşif zamanları ile öğrenmenin keyfini doğayla iç içe çıkarırlar. Aynı zamanda çevre bilinci, sorumluluk alma ve iş birliği gibi değerleri deneyimleyerek öğrenirler.

Okul Dışarda Günü, çocuklarımızın hem fiziksel hem de duygusal gelişimlerini destekleyen; doğayla bağ kurdukları, özgürce hareket ettikleri ve kalıcı öğrenmeler yaşadıkları anlamlı bir deneyimdir.

Gems Etkinlikleri

Bilimsel düşünme becerilerini desteklemek amacıyla uyguladığımız GEMS (Great Explorations in Math and Science) programı, çocukların matematik ve fen bilimlerini deneyimleyerek öğrenmelerini sağlayan uluslararası bir eğitim modelidir.

GEMS etkinlikleri; çocukların merak etmelerini, soru sormalarını, gözlem yapmalarını, hipotez geliştirmelerini ve çözüm üretmelerini teşvik eder. Her etkinlik; keşfetme, deneme ve sonuca ulaşma sürecini oyun temelli ve eğlenceli bir şekilde sunar.

Program kapsamında gerçekleştirilen uygulamalarla çocuklarımız:

  • Bilimsel süreç becerilerini geliştirir,
  • Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini destekler,
  • İş birliği içinde öğrenmeyi deneyimler,
  • Öğrenmeye karşı içsel motivasyon kazanır.

Altı Tuğla Etkinlikleri

Sadece altı LEGO® tuğlası ile yapılan bu kısa ve eğlenceli etkinlikler; çocukların zihinsel esneklik kazanmalarını, yönerge takip etmelerini ve düşüncelerini yapılandırmalarını destekler. Etkinlikler günün farklı zamanlarında, sadece birkaç dakikalık uygulamalarla büyük etki yaratacak şekilde planlanır.

Bu etkinlikler sayesinde çocuklarımız:

  • Hızlı ve doğru düşünme becerilerini geliştirir,
  • Yönergelere dikkatle odaklanmayı öğrenir,
  • Hayal güçlerini kullanarak özgün yapılar oluşturur,
  • İş birliği ve iletişim becerilerini pekiştirir.

6 Tuğla yaklaşımı ile hedefimiz; öğrenmeyi eğlenceli, kalıcı ve etkili hale getirerek çocukların zihinsel gelişimlerini çok yönlü desteklemektir.

Akıl Oyunları ve Dikkat Çalışmaları

Çocuklarımızın odaklanma, dikkat, hafıza, mantıksal düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla düzenli olarak akıl oyunları ve dikkat çalışmaları yapılmaktadır.

Bu etkinlikler sayesinde öğrencilerimiz:

  • Zihinsel esneklik kazanır,
  • Strateji geliştirmeyi öğrenir,
  • Görsel ve işitsel dikkatlerini geliştirir
  • Kendi düşünme süreçlerinin farkına varır.

Tangram, eşleştirme oyunları, dikkat kartları, hafıza oyunları, sudoku, kodlama mantığına giriş
oyunları gibi çeşitli materyallerle yapılan çalışmalar, çocukların hem bireysel hem de grup içinde düşünme ve karar verme becerilerini destekler.

Etkinlikler, çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak yapılandırılır ve öğrenmeyi eğlenceli hale getiren bir yaklaşımla sunulur. Amacımız; çocukların kendine güvenen, çözüm odaklı ve dikkatli bireyler olarak gelişimlerini desteklemektir.

Branş Derslerimiz

Çocuklarımızın sadece akademik değil; sosyal, duygusal, fiziksel ve sanatsal gelişimlerini de bütüncül bir yaklaşımla destekliyoruz. Bu doğrultuda yürütülen branş dersleri, öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmeleri, kendilerini farklı yollarla ifade edebilmeleri ve çok yönlü bireyler olarak gelişmeleri için büyük önem taşımaktadır.

Her biri alanında uzman branş öğretmenleri tarafından yürütülen bu dersler, oyun temelli, etkileşimli ve çocukların yaş gelişimlerine uygun şekilde planlanır.

Görsel Sanatlar

Görsel sanatlar dersi, çocukların hayal güçlerini, yaratıcılıklarını ve ince motor becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaları kapsar. Farklı teknikler (parmak boyama, kolaj, karalama, kesme-yapıştırma, baskı çalışmaları vb.) kullanılarak sanatla iç içe öğrenme ortamı sağlanır.

Bu derste çocuklar:

  • Renkleri, şekilleri, desenleri tanır,
  • El-göz koordinasyonlarını geliştirir,
  • Duygularını resim ve materyaller yoluyla ifade etmeyi öğrenir,
  • Kendi özgün eserlerini üretme fırsatı bulur.

Sanat, çocuklara sadece estetik duygular kazandırmaz; aynı zamanda özgüvenlerini artırır ve karar verme becerilerini destekler.

Yoga

Yoga, çocukların hem fiziksel esnekliklerini hem de duygusal dayanıklılıklarını geliştiren önemli bir branş dersidir.

Yoga derslerinde;

  • Nefes alma teknikleriyle sakinleşmeyi öğrenirler,
  • Denge, duruş ve koordinasyon üzerine pozlar uygularlar,
  • Grup içinde ritme ve yönergelere uygun hareket ederler,
  • Zihinsel odaklanmaları ve öz düzenleme becerileri gelişir.
  • Yoga, aynı zamanda çocukların beden farkındalığı kazanmalarını sağlar ve stresle baş etme becerilerini destekler.

Beden Eğitimi

Beden eğitimi dersleriyle çocukların kas gelişimi, duruş dengesi, ritmik hareket yetenekleri ve grup içi uyum becerileri desteklenir.

Bu ders kapsamında çocuklar:

  • Koşma, atlama, sürünme, tırmanma gibi temel hareketleri öğrenir,
  • Takım oyunları ve yarışmalarla birlikte hareket etmeyi deneyimler,
  • Spor yoluyla disiplin, sıra bekleme ve kurallara uyma alışkanlığı kazanır.

Beden eğitimi, çocuklara hareketli yaşamı sevdirmenin yanı sıra, öz güven ve kendine saygı duygusu kazandırır.

Satranç

Satranç, çocukların düşünme becerilerini geliştiren, sabır ve strateji gerektiren öğretici bir oyundur.

Satranç derslerinde çocuklar:

  • Problem çözme ve analiz yapma becerileri kazanır,
  • Dikkat ve odaklanma sürelerini artırır,
  • Kazanma-kaybetme gibi duygularla başa çıkmayı öğrenir,
  • Planlı hareket etmeyi ve sonuçlarını düşünmeyi öğrenirler.

Satranç, çocuklarda zihinsel gelişimin yanı sıra sosyal-duygusal gelişimi de destekler.

Drama

Drama dersi, çocukların kendilerini sözlü ve bedensel yollarla ifade etmelerini sağlayan yaratıcı bir süreçtir.

Drama etkinliklerinde:

  • Rol yapma, hikâye tamamlama, canlandırma gibi çalışmalara yer verilir,
  • Empati kurma, farklı bakış açılarını tanıma becerileri gelişir,
  • Dil gelişimi ve topluluk önünde konuşma becerileri desteklenir,
  • Duygularını tanıma ve yönetme becerisi kazandırılır.

Dans

Dans dersleri çocukların hem fiziksel hem de duygusal gelişimlerine katkıda bulunur.

Bu derslerde çocuklar:

  • Ritim duygusu kazanır,
  • Beden koordinasyonunu geliştirir,
  • Müzik eşliğinde grup halinde uyumlu hareket etmeyi öğrenir,
  • Kendi bedenini tanıyarak hareketle ifade becerisi geliştirir.

Dans aynı zamanda öz güven, kendini ifade ve sosyal etkileşim açısından da önemli katkılar sağlar.

Müzik

Müzik dersi, çocukların duyusal gelişimini, ritim algısını ve ses farkındalığını artıran temel bir derstir.

Bu derslerde çocuklar:

  • Şarkı söyleyerek dil gelişimlerini destekler,
  • Basit enstrümanlarla ritim duygusu kazanır,
  • Müziği dinlemeyi, yorumlamayı ve müziğe hareketle eşlik etmeyi öğrenirler.

Müzik eğitimi çocuklarda duygu ifadesi, dinleme becerisi, toplulukla birlikte hareket etme ve öz disiplin gibi yönleri geliştirir.

Bu web sitesi web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.